IM2021030536MO_original.jpg

Digitalizace rekordní rychlostí: Modernizované stavědlo Finnentrop úspěšně uvedeno do provozu

7.6.2022
  • Cestující profitují z vyšší spolehlivosti
  • Uvedení do provozu už po 18 měsících

Projekt digitalizace německé železnice „Digitale Schiene Deutschland“ pokračuje. Deutsche Bahn (DB) slavnostně uvedla do provozu kompletně obnovenou řídicí a zabezpečovací technologii na trati Ruhr-Sieg mezi Letmathem a Kreuztalem. Díky nové nejmodernější digitální technologii je železniční síť robustnější a spolehlivější, zároveň umožňuje lepší řízení a větší flexibilitu provozu vlaků. Údržba železniční trati bude méně nákladná a jednodušší. Uvedení stavědla do provozu je prvním uvedením projektu do provozu, které je financováno ze speciálního programu spolkové vlády s alokací 500 milionů EUR.

"Digitalizace železnice se stále zrychluje. Díky úzké spolupráci mezi federální vládou, DB a průmyslem jsme schopni rozšířené a modernizované stavědlo Finnentrop uvést do provozu během pouhých 18 měsíců. Společně vytváříme novou železniční síť pro Německo, s vyšší kapacitou a větší spolehlivostí. Tímto způsobem budeme moci nabídnout našim zákazníkům ekologičtější vlaky a aktivně chránit životní prostředí," uvedl Jens Bergmann, člen představenstva pro plánování infrastruktury a projekty společnosti DB Netz AG.

 

"Díky digitální technologii zabezpečovacího zařízení snižujeme četnost přerušení služeb a vytváříme základ pro automatizaci železnice a větší mobilitu na kolejích. Prospěch z toho mají cestující, nákladní dopravci a životní prostředí," říká Andre Rodenbeck, generální ředitel pro železniční infrastrukturu ve společnosti Siemens Mobility. "Finnentrop dokazuje, že jsme společně s Deutsche Bahn připraveni a schopni rychle a úspěšně digitalizovat německou železniční síť."

Tři stavědla v Nachrodtu, Plettenbergu a Altenhundemu, stará 30 až 50 let, byla nahrazena moderními technologiemi. Tři nově instalované moduly v Alteně, Plettenbergu a Altenhundemu jsou napojeny na centrální stavědlo ve Finnentropu, které nyní centrálně řídí celou trasu.

Siemens Mobility GmbH, jako generální dodavatel, společně s LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG zmodernizovaly řídicí technologie a návěstidla pro DB v rekordně krátkém čase. Celkem bylo použito 385 kilometrů kabelů na zhruba 45 kilometrech trati mezi Letmathem a Kreuztalem, modernizováno bylo 235 návěstidel a 73 přestavníků. Kromě toho byly obnoveny nebo vyměněny čtyři železniční přejezdy a jedenáct jich bylo přizpůsobeno nové technologii.

Doplňující informace:

V rámci takzvaného zrychleného programu (Fast-Track programu) federální vláda vyčlenila 500 milionů eur na zavádění moderních zabezpečovacích technologií z programu ekonomických stimulů, který byl zahájen v rámci boje proti následkům pandemie korony. Ve velmi krátké době budou stávající zabezpečovací a přejezdové technologie modernizovány digitálními zabezpečovacími prvky v celkem sedmi projektech. V úzké spolupráci s železničním průmyslem se zdokonalují procesy a zavádějí standardy, které výrazně urychlí realizaci projektů.

Projekt „Digitale Schiene Deutschland“ vytváří pracovní místa v průmyslu a podporuje středně velké společnosti se sídlem v Německu. Digitalizace přispívá k transformaci dopravy v zemi a přispívá k ochraně klimatu. Dnešní uživatelé železnice již cestují z velké části bezemisně. Digitalizace přináší revoluci do udržitelné železniční dopravy tím, že zajišťuje kratší cestovní doby, kratší čekací doby a přesnější informace pro zákazníky.

Siemens Mobility je jednou z předních světových společností v oblasti digitalizace železniční infrastruktury a provozuje v německém Braunschweigu největší světový závod na výrobu automatizačních technologií pro železnici. Společnost dokončila významné průkopnické projekty s digitálními stavědly v Annaberg-Buchholz a Warnemünde. Do roku 2034 společnost Siemens Mobility zdigitalizuje celou norskou železniční síť s přibližně 4 200 kilometry tratí a 375 stanicemi.

Siemens Mobility, s.r.o.
Siemens Mobility, s.r.o. je součástí českého průmyslu a zárukou inovativních a udržitelných technologií na železnici. V České republice zaměstnává okolo 900 lidí v Praze, Brně, Ostravě a Plzni. Kromě obchodních týmů společnost tvoří oddělení vývoje a konstrukce kolejových vozidel, R&D centrum pro automatizaci železnic, IT Hub a centra služeb (od schvalování kolejových vozidel po sdílené služby), servisní tým pro údržbu lokomotiv a osobních železničních vozů či odštěpný závod Mobility Metro Services pro údržbu pražského metra linky C. Více informací naleznete na www.siemens.cz/mobility a www.siemens.cz/mobilityjobs.
Siemens Mobility GmbH
Siemens Mobility je samostatně řízenou společností v rámci globálního technologického koncernu Siemens AG. Už více než 175 let je lídrem v oblasti inteligentních dopravních řešení a neustále inovuje své portfolio v klíčových oblastech kolejových vozidel, automatizace a elektrifikace železnice, dopravních řešení na klíč, komplexních softwarových řešení a souvisejících služeb. Díky digitalizaci umožňuje společnost Siemens Mobility dopravcům po celém světě budovat inteligentní infrastrukturu a trvale zvyšovat její hodnotu v průběhu celého životního cyklu, zvyšovat kvalitu služeb pro cestující s garantovanou dostupností. V obchodním roce 2024, který skončil 30. září 2024, dosáhla společnost Siemens Mobility obratu 11,4 miliardy EUR a celosvětově zaměstnávala přibližně 41 900 zaměstnanců. Další informace naleznete na www.siemens.com/mobility.

Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Petra Kracíková
+420 731 124 197
petra.kracikova@siemens.com

Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum:
+420 800 90 90 90
siemens.cz@siemens.com

Připojte se k nám na Facebooku www.facebook.com/SiemensCzech nebo na X @SiemensCzech.

Další tiskové zprávy

Respektujeme vaše soukromí

Kliknutím na tlačítko „Souhlasím s použitím cookies" souhlasíte s uložením souborů cookies ve vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití stránek a pomoci nám k dosažení lepších výkonnostních a marketingových výsledků.

Více informací a nastavení