Lokomotivy Siemens Vectron získaly schválení pro skandinávský koridor
- Z Rakouska do Norska po železnici bez výměny lokomotiv.
- První lokomotiva s ETCS na Öresundském mostě.
Lokomotiva Vectron z produkce Siemens Mobility získala oficiální povolení k provozu na skandinávském koridoru (AT-DE-DK-SE-NO). Díky tomu mohou nákladní i osobní vlaky jezdit po celém koridoru bez nutnosti výměny lokomotiv. Jako první této možnosti využil švédský železniční dopravce Snälltåget, který si od společnosti European Locomotive Leasing (ELL) pronajal tři lokomotivy Vectron pro přeshraniční osobní dopravu ve Švédsku, Dánsku, Německu a Rakousku.
Lokomotiva Vectron, která se vyrábí v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu, je první lokomotivou vybavenou evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, která smí jezdit po 16 km dlouhé trati přes Öresund (most a tunel), spojující Švédsko a Dánsko. Lokomotiva využívá celosvětově osvědčenou palubní jednotku Trainguard 100/200/300 ETCS od společnosti Siemens.
„Naše vysoce flexibilní lokomotivy Vectron umožňují udržitelnou přeshraniční železniční dopravu a moc nás těší, že díky lokomotivě Vectron se poprvé otevřel skandinávský koridor,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla globální společnosti Siemens Mobility.
K dnešnímu dni společnost Siemens Mobility prodala více než 1 700 lokomotiv Vectron 63 zákazníkům v 16 zemích a flotila najela přes 700 milionů kilometrů v provozu. Lokomotivy jsou v současné době schváleny pro provoz ve 20 evropských zemích.
Siemens rozšiřuje svůj závod v Mnichově
Aby společnost uspokojila rostoucí poptávku po lokomotivách a službách, rozšiřuje také svůj výrobní a servisní závod v Mnichově-Allachu. Plocha areálu bude zvětšena ze současných 50 000 m2 na 80 000 m2, aby se zajistily kapacity pro zpracování nových zakázek, optimalizovaly se výrobní a logistické toky v rámci závodu a rozšířily se kancelářské prostory.
Albrecht Neumann k tomuto uvedl: „Náš závod v Mnichově-Allachu je jedním z nejmodernějších závodů na výrobu lokomotiv v Evropě, který využívá inovativní technologie, jako jsou laserové svařovací roboty, rozšířená realita a 3D simulace prostřednictvím digitálního dvojčete. Přidané kapacity nám umožní zvýšit objem výroby a uspokojit rostoucí poptávku na evropském trhu. Nyní budeme schopni v Allachu vyrábět přes 300 lokomotiv ročně a můžeme vytvořit v závodě nová, vysoce kvalifikovaná pracovní místa.“