Photo (c) DB_ICE3_neo.jpg

Nové ICE připraveno vyjet: dodání v rekordním čase

5.12.2022
  • Rekord: jednotka ICE 3neo uvedena do provozu pouze dva a půl roku od objednání
  • První jízda z Frankfurtu and Mohanem do Kolína and Rýnem
  • DB investuje deset miliard eur do rozšíření vozového parku dálkové dopravy
  • 73 jednotek ICE 3neo do roku 2029  

Společnost Deutsche Bahn (DB) uvádí do provozu s cestujícími svou nejnovější generaci osmivozových vysokorychlostních elektrických trakčních jednotek ICE. A to zhruba o týden dříve, než bylo původně plánováno (ke změně jízdního řádu). V souladu s trvale rostoucí přepravní poptávkou ze strany cestujících po rychlé, pohodlné a bezemisní železniční dopravě vyjíždí nová jednotka ICE 3neo již dnes na svou první jízdu s cestujícími po vysokorychlostní trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem.

 

DB a společnosti Siemens Mobility se podařilo uvést nové ICE do provozu v rekordním čase. Navzdory omezením souvisejícím s pandemií a problematickým dodavatelským řetězcům po celém světě, působícími v době vývoje a výroby nového ICE 3neo, se inaugurační jízda s cestujícími uskuteční pouhých dva a půl roku poté, co byla jednotka objednána (v červenci 2020). Touto investicí DB přispívá k omlazení a rozšíření své flotily vozidel používaných k dopravě dálkových vysokorychlostních vlaků. Do roku 2029 DB investuje deset miliard eur do nových vozidel, včetně 73 jednotek ICE 3neo. S maximální provozní rychlostí 300 km/h je ICE 3neo důležitým článkem v plánovaném celostátním synchronizovaném taktovém jízdním řádu DB. Jednotky přinášejí dalších 32 000 míst k sezení do roku 2029, což pomůže pokrýt kapacitu potřebnou pro očekávaný nárůst počtu cestujících. To je v době celospolečenské nutnosti nahrazovat energeticky a emisně náročnou individuální automobilovou dopravu bezemisní a energeticky úspornou železnicí, nezávislou na ropných palivech, zásadním krokem.

 

Na projektu vysokorychlostních jednotek ICE 3neo pro DB pracoval také český tým. Roman Prell, vedoucí Engineeringu Siemens Mobility v České republice k tomu uvádí: „Máme velkou radost, že českému týmu Siemens Mobility byla dána důvěra podílet se na řešení tak prestižního projektu s nejvyšší prioritou. Pracovníci českého Engineeringu v Praze, Ostravě a Plzni se naplno zapojili do aktivit a v součinnosti se zahraničními kolegy řešili velmi náročné konstrukční skupiny. V době přísných hygienických opatření přijatých v souvislosti s pandemií, omezujících cestování, nebyly podmínky pro práci techniků v nadnárodním týmu snadné, ale zvládli jsme to a nyní se už podobně věnujeme dalšímu velmi náročnému projektu – řešení vysokorychlostních vozidel pro Egypt.“

 

Nová jednotka ICE 3neo dnes zahájila provoz v osobní dopravě mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem. Jakmile dne 11. prosince vstoupí v platnost změna jízdního řádu společnosti DB, budou moci cestující využívat nová vozidla v pravidelném provozu mezi Dortmundem, Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem a dále až do Mnichova po nové vysokorychlostní trase Wendlingen-Ulm. DB bude postupně rozšiřovat provoz v závislosti na dodávkách dalších jednotek. Od roku 2024 budou jednotky ICE 3neo provozovány také na mezinárodních linkách do Belgie a Nizozemska.

 

Novinkou v oblasti vysokorychlostní železniční dopravy je přeprava jízdních kol, v každé jednotce ICE 3neo je místo pro osm jízdních kol. Nová jednotka ICE se tak stane prvním vysokorychlostním vozidlem, které bude jízdní kola přepravovat rychlostí až 300 km/h. V jednotce jsou nové rezervační displeje s barevnými LED světly, které ukazují všechna rezervovaná a volná místa. Kromě toho má ICE 3neo speciálně vyvinutá okenní skla zajišťující průchod signálu pro stabilní příjem mobilních telefonů, osvětlení měnící se podle denní doby a elektrické zásuvky a držáky na tablety u každého sedadla. Jedním z inovovaných uzlů je robustní a snadno ovladatelná zvedací plošina, která je instalována u dveří vyhrazených výhradně pro cestující na invalidním vozíku. Společnost DB také v rekordním čase vyškolila přibližně 4 000 zaměstnanců, aby zvládli palubní servis, údržbu a řízení, což bylo nutným předpokladem pro rychlé uvedení vlaku ICE 3neo do provozu.  

 

Další citace společností Siemens Mobility a DB:

 

Dr. Michael Peterson, člen představenstva DB pro dálkovou osobní dopravu: „Společnosti DB a Siemens splnily svůj úkol přesně na čas. Od podpisu smlouvy do zahájení provozu vozidel v pravidelné vlakové dopravě s cestujícími uplynulo pouhých dva a půl roku. Zadávací řízení na ICE obvykle trvají dvakrát déle. Nový vlak ICE potěší naše cestující novou úrovní komfortu a vylepšenou technologií.”  

 

Michael Theurer, parlamentní státní tajemník spolkového ministra pro digitální technologie a dopravu:

„Nová vysokorychlostní elektrická trakční jednotka ICE představuje pokrok na kolejích: je rychlá, digitální, bezbariérová. Dnes jede mezi Frankfurtem a Kolínem nad Rýnem, brzy bude jezdit po celém Německu. Celkem 73 nových vysokorychlostních jednotek se 32 000 místy k sezení je významným faktorem pro zavedení celostátního synchronizovaného taktového jízdního řádu. O další krok se přiblížíme k našemu cíli zdvojnásobit v příštích osmi letech počet cestujících na železnici.“

 

Michael Peter, CEO globálního koncernu Siemens Mobility:

„Spolu s Deutsche Bahn zrychlujeme přechod na novou dopravu v rekordně krátkém čase: Siemens Mobility ještě nikdy nedodal novou jednotku ICE v tak rychlém čase.  Tento úspěch byl možný především díky vynikající spolupráci s DB, ale také proto, že jednotka ICE 3neo je založena na naší osvědčené platformě Siemens Velaro. Přestože jsme vozidlo postavili a dodali v rekordním čase, mohli jsme do interiéru vlaku instalovat mnoho inovací, které přinesou ještě více komfortu pro cestující.“

Další informace: www.deutschebahn.com/ice3neo   

Fotografie z první jízdy jsou k dispozici na DB Media Portal.

Siemens Mobility, s.r.o.
Siemens Mobility, s.r.o. je součástí českého průmyslu a zárukou inovativních a udržitelných technologií na železnici. V České republice zaměstnává okolo 900 lidí v Praze, Brně, Ostravě a Plzni. Kromě obchodních týmů společnost tvoří oddělení vývoje a konstrukce kolejových vozidel, R&D centrum pro automatizaci železnic, IT Hub a centra služeb (od schvalování kolejových vozidel po sdílené služby), servisní tým pro údržbu lokomotiv a osobních železničních vozů či odštěpný závod Mobility Metro Services pro údržbu pražského metra linky C. Více informací naleznete na www.siemens.cz/mobility a www.siemens.cz/mobilityjobs.
Siemens Mobility GmbH
Siemens Mobility je samostatně řízenou společností v rámci globálního technologického koncernu Siemens AG. Už více než 175 let je lídrem v oblasti inteligentních dopravních řešení a neustále inovuje své portfolio v klíčových oblastech kolejových vozidel, automatizace a elektrifikace železnice, dopravních řešení na klíč, komplexních softwarových řešení a souvisejících služeb. Díky digitalizaci umožňuje společnost Siemens Mobility dopravcům po celém světě budovat inteligentní infrastrukturu a trvale zvyšovat její hodnotu v průběhu celého životního cyklu, zvyšovat kvalitu služeb pro cestující s garantovanou dostupností. V obchodním roce 2024, který skončil 30. září 2024, dosáhla společnost Siemens Mobility obratu 11,4 miliardy EUR a celosvětově zaměstnávala přibližně 41 900 zaměstnanců. Další informace naleznete na www.siemens.com/mobility.

Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Petra Kracíková
+420 731 124 197
petra.kracikova@siemens.com

Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum:
+420 800 90 90 90
siemens.cz@siemens.com

Připojte se k nám na Facebooku www.facebook.com/SiemensCzech nebo na X @SiemensCzech.

Další tiskové zprávy

Respektujeme vaše soukromí

Kliknutím na tlačítko „Souhlasím s použitím cookies" souhlasíte s uložením souborů cookies ve vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití stránek a pomoci nám k dosažení lepších výkonnostních a marketingových výsledků.

Více informací a nastavení