
ORLEN Unipetrol Doprava dokončil nákup jedenácti lokomotiv Siemens Vectron MS
Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, přední český železniční nákladní dopravce, zařadila do své flotily poslední, v pořadí již jedenáctou lokomotivu Siemens Vectron MS, čímž završila rozsáhlý program obnovy svého vozového parku, který začal v roce 2017. Cílem této modernizace bylo zvýšit efektivitu a udržitelnost železniční dopravy a posílit konkurenceschopnost společnosti na evropském trhu.
"Zařazením poslední lokomotivy Siemens Vectron završujeme jeden z největších investičních projektů v historii naší železniční dopravy. Díky těmto interoperabilním lokomotivám s nejmodernějšími technologiemi zvyšujeme spolehlivost, bezpečnost a ekologičnost našich přepravních služeb," uvedl Mariusz Wnuk, generální ředitel a předseda představenstva skupiny ORLEN Unipetrol.
Modernizace vozového parku je součástí dlouhodobé strategie skupiny ORLEN Unipetrol, která se zavázala snížit dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050. Investice do moderních lokomotiv umožňuje společnosti nejen snižovat uhlíkovou stopu, ale také optimalizovat provoz a nabízet svým zákazníkům špičkové dopravní služby.
"Společnost ORLEN Unipetrol Doprava dlouhodobě sází na spolehlivost a technologickou vyspělost lokomotiv Siemens Vectron. Jsme rádi, že se naše lokomotivy staly klíčovou součástí její flotily a pomáhají naplňovat její strategické cíle v oblasti udržitelnosti a efektivity,“ dodává Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika.
Lokomotivy Siemens Vectron MS disponují výkonem 6 400 kW a běžnou provozní rychlostí 100 km/h v nákladní dopravě. Jsou navrženy pro provoz na více systémech napájení železniční sítě v Evropě, což umožňuje jejich široké mezinárodní nasazení. Lokomotivy jsou vybaveny moderním evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS, který zajišťuje bezpečný provoz i na tratích s přísnými bezpečnostními požadavky. Dále disponují komunikačním systémem GSM-R, dálkovou diagnostikou a možností průběžného sledování technického stavu, což zvyšuje provozní efektivitu a snižuje riziko neplánovaných odstávek. Bezpečnost lokomotiv Vectron je posílena také díky prvkům pasivní bezpečnosti, které chrání strojvedoucího v případě mimořádné události. Kabina je konstruována s ohledem na maximální ochranu posádky, včetně deformačních zón pohlcujících energii nárazu. Ergonomické pracoviště strojvedoucího je navrženo tak, aby umožňovalo efektivní ovládání všech funkcí a minimalizovalo únavu při dlouhých trasách.
„První lokomotivu Siemens Vectron MS jsme zařadili do naší flotily v říjnu 2017. Od té doby jsme s těmito lokomotivami najeli více jak 5 550 000 kilometrů a přepravili více než 10 milionů tun především chemického materiálu a zboží. Díky těmto moderním univerzálním lokomotivám se nám podařilo zvýšit objem přepravených produktů a současně optimalizovat celkové náklady na provoz našeho vozového parku,“ doplňuje Jaroslav Dvořák, jednatel společnosti ORLEN Unipetrol Doprava.
Společnost ORLEN Unipetrol Doprava patří mezi významné železniční nákladní dopravce v České republice a se smluvními partnery zajišťuje přepravu nejen do sousedních zemí, ale i do oblasti Beneluxu či balkánských zemí. Na železničním trhu nabízí široké portfolio služeb. Kromě přepravy chemických produktů se zaměřuje také na spedici, pronájem železničních vozů, na opravárenské a čisticí služby a na konzultační činnost. Jejími zákazníky jsou nejen členské společnosti mezinárodní skupiny ORLEN, ale i externí společnosti včetně významných železničních zasilatelů, zahraničních dopravců a chemických závodů bez vazby na holding.
zdroj foto: ORLEN Unipetrol Doprava