Technologii CBTC pro osmou a nejdelší plně podzemní linku metra v Singapuru dodá Siemens Mobility
- Technologie CBTC a nástupištní dveře pro linku Cross Island Line v Singapuru
- Hodnota zakázky přibližně 310 milionů eur – největší zakázka na řídicí a zabezpečovací systém společnosti Siemens Mobility
- Inteligentní infrastruktura pro větší dostupnost, optimalizaci provozu a vyšší komfort cestujících
Společnost Siemens Mobility získala od singapurského dopravního úřadu (Singapore Land Transport Authority, LTA) zakázku na dodání technologie CBTC (Communications-Based Train Control – na komunikaci závislé zabezpečení) a nástupištních dveří (platform screen doors, PSD) pro linku metra Cross Island Line (CRL) v hodnotě zhruba 310 milionů eur.
Zakázka bude realizována po částech a zahrnuje technologii CBTC a systém nástupištních dveří ve fázi 1, fázi 2 a prodloužení do stanice Punggol. V rámci zabezpečovacího systému půjde o řešení Trainguard CBTC, moderní zabezpečovací zařízení Westrace MKII a automatický vlakový dozor (ATS) Rail9k, který podporuje maximální stupeň automatizace GoA 4 a umožní plně bezobslužný provoz vlaků na přibližně 50 kilometrech tratí a 21 stanicích.
„Jsme rádi, že máme příležitost navázat na naše stávající technologické partnerství se singapurským dopravním úřadem LTA v jeho úsilí o efektivní řízení rozvoje měst. Díky naší regionální pobočce v Singapuru bude tento projekt jedním z odrazových můstků pro náš dlouhodobý cíl trvale ovlivňovat prostředí mobility v Asii a my budeme i nadále rozvíjet naše klíčové kompetence v regionu prostřednictvím investic do lokalizace a rozvoje místních talentů,“ řekl Michael Peter, generální ředitel globální společnosti Siemens Mobility.
Technologie pro optimalizovaný provoz
Systém Trainguard CBTC od společnosti Siemens Mobility umožňuje provozovatelům optimalizovat kapacitu sítě – na trať mohou nasadit více nebo méně vlaků dle aktuálních požadavků na přepravu cestujících, je spolehlivější a přináší úspory energie. Systém přesně lokalizuje každý vlak na trati a zároveň řídí jeho rychlost, pomocí rádiové technologie jsou informace o poloze systémem potvrzovány a přenášeny na další vlaky. Touto technologií se také zvyšuje bezpečnost cestujících a zároveň jsou poskytovány průběžné aktualizace stavu systému, což vede k lepší regulaci provozu a také k eliminaci zpoždění a poskytnutí aktuálních informací o jízdním řádu pro cestující. Systém Trainguard CBTC se v současné době používá pro linku Downtown Line (DTL) a připravovanou linku Jurong Region Line (JRL) v Singapuru a také v dalších zemích, například v Turecku, Brazílii a Španělsku.
Nově uzavřená zakázka navazuje na dlouhodobou spolupráci společnosti Siemens Mobility se Singapurem, která dosud zahrnovala následující aktivity:
- řídící a zabezpečovací systém, zařízení depa a elektrifikace pro připravovanou trať Jurong Region Line (JRL),
- elektrifikace, řídící a zabezpečovací systém a simulační zařízení CBTC pro linku Downtown Line (DTL),
- zařízení pro elektrifikaci dvou dalších projektů MRT: Circle Line Stage 6 a prodloužení North-East Line,
- vybavení depa (East Coast Integrated Depot), které jako první na světě integruje tři železniční depa a jedno autobusové depo v rámci jednoho areálu.
Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Petra Kracíková
+420 731 124 197
petra.kracikova@siemens.com
Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum:
+420 800 90 90 90
siemens.cz@siemens.com
Připojte se k nám na Facebooku www.facebook.com/SiemensCzech nebo na X @SiemensCzech.